کیمیا صنعت نوین قائم - KSN Hydraulic

در حال بارگذاری


روش تعمیر و نگهداری

مقدمه :
روانکاری علم تسهيل حركت نسبي سطوح در تماس با يكديگر ، همانطور که می دانیم هر مجموعه ماشینی شباهت های زیادی با بدن انسان دارد . در واقع ما می توانیم با یک نگرش دقیق به مطالعات و پیشرفت های انجام شده در طب انسان ، بينش خوبی نسبت به استراتژي هاي موثر در نت بدست آوریم. بیشتر ماشین الات سیستم وابسته به سيال هستند. درست مثل بدن انسان.
سيال هایی همچون روانکارها ، سيال های هیدرولیک، خنک کننده ها، سوخت ها و هوا ناخالصي ها را به درون سيستم می آورد و آنها را بین قسمت ها منتقل می نماید.

وجود غیر عادی آلودگي ها در سيستم را مي توان به عنوان اولین مرحله خرابی توصیف نمود به این معني که در حالیکه ماشين هنوز هيچگونه كاهشي را در عملکرد يا تخریب در قسمتي را نشان نمي دهد، عواملی وجود دارد که منجر به خرابي و کوتاه شدن عمر کاری دستگاه می شود . بالا بودن سطح آلودگی ها و ناخالصی ها مانند کلسترول بالا و فشار خون بالا در انسان می باشد و خیلی سریع فرد را از بین می برد الودگی بالا در روانکارها مشابه کلسترول خون در صورت مداوای به موقع قابل اصلاح می باشد .
 
تعاریف و اختصارات:
روانکار : هر نوع تسهیل کننده حرکت نسبی سطوح در تماس با یکدیگر .
آلودگی : هر نوع ماده خارجی غیر از مواد مورد تأیید کارخانه سازنده .
EM : تعمیرات اضطراری .
PM : تعمیرات برنامه ای .
آزمایش : آزمایش های مختلف ( در خواستی که بر روی روانکار توسط آزمایشگاه صورت می گیرد .
فرسایش : هر قطعه ای که با قطعه دیگر ( یا سيالي ) در تماس باشد و روی همدیگر بلغزند ، این مجاورت و حرکت باعث خوردگی در سطح تماس بین آن دو قطعه می گردد و میزان آن به صیقلی بودن، اصطکاک، سختي و جنس آنها بستگی دارد .
عناصر فرسایشی : عناصری هستند که در طی فرایند روانکاری در اثر فرسایش از مجموعه اصلی خود جدا شده ( یا از خارج به داخل سیستم نفوذ نموده است و در مسیر روانکاری قرار گرفته است که باعث خوردگی مضاعف در قطعه اصلی و سایر قطعات می گردد . برخی از عناصر فرسایشی و منابع نفوذ آنها عبارت است از :
 
 
 
کیفیت : خلوص مواد تشکیل دهنده یک ماده با توجه به ادعای سازنده.
آلودگی : هر چیز خارجی ( محلول و غیر محلول ) به غیر از موادی که از طرف کارخانه سازنده معرفی نموده است.
جستجو